Helgen☔

Hej igen allihopa 😉
Hoppas eran helg har varit bra och söndag imorgon eller ska man säga idag
(Klockan är 00.00) 😀
Min helg har varit underbar, i alla fall Fredan var helt Fantastisk fast det regnat nu både fredag och lördag :/
Men man smälter ju inte bort i alla fall 😀
Ska väll berätta om helgen dåå , om ni nu är intresserade men som sagt jag skriver nog bara för att det är som en dagbok för mig och att jag får öppna mig och älskar att skriva 😉

Fredag 🙂
Så hade jag alarmklockan på ringning, var lite trött men började fixa mig och älsklingen laga morgonmålet, jag tog en dusch, sen åt vi morgonmålet i lugn och ro och titta på Det Okända 🙂
Sen la jag på mig kläderna och sen ringde det på dörrklockan 🙂
Och det var min Underbara MAMMA 🙂
Fixade till mig det sista och gav en puss åt min älskling och sa hejdåå åt mina bebisar 😉
Och sen for jag och mamma iväg…
Jaa och ni vill säkert veta vart ???
Vi hade planerat att vi idag skulle åka till Närpes till min Morfars grav och plantera blommor, så vi startade ca 10.00 och vi hade det såå roligt 😉
Vi pratade och  skrattade och det var så härligt att få ha en
Mamma & Dotter dag tillsammans ❤
Det är så skönt att ha en mamma som Min, hon lyssnar och bryr sig ❤
Älskar henne över hela mitt hjärta ❤
Glömde alla mina bekymmer den dagen och tänkte så positivt och kände mig så glad 🙂
Helt otrolig känsla, men mamma är nästan hon ända jag har i släkten jag mest har kontakt med och känns som att vi kommer bra överens ..
Såå vi pratade om allt möjligt,  hur det har varit, och framtiden, och sen började vi prata om övernaturliga saker och berättelser för jag sa att jag kollat på Det Okända, men det är kul att ha någon att prata med och någon som känner lika och vill prata om samma sak…
Jag har aldrig sett eller hört något men min mamma har, fast jag aldrig sett, hört eller känt något så tror jag ändå på det.. För jag vet att min morfar skyddar och ser mig ❤
Och det värmer mitt hjärta, för han var en sån underbar människa som man aldrig kunde glömma eller släppa taget ifrån ❤
Han var den snällaste, underbaraste, raraste, sötaste viktigaste i mitt liv och han lyssnade och fanns alltid där och han var såå omtänksam och Värdefull ❤
Glömmer honom aldrig, jag var ganska ung då jag träffade och var med honom så jag han inte vara så mycket med honom för dom bodde i Sverige då, och jag önskar varje dag att jag/vi kunde ha farit oftare och hälsa på 😦
Men tänker på honom varje sekund, minut, timme och dag som går ❤
Kommer ihåg då jag var liten och vi hade en  mys kväll vi alla (mamma, min styvpappa, bror, storesyster, morfar och mommo)
Vi kollade på någon gammal film och det var massor med godis på soffbordet.
Jag och min syster åt godis och vi tog mer och mer 😀
Och mamma sa NEJ, det räcker nu.
Men då var morfar alltid Nej nej låt dom äta nu 😀
Han var  bara såå varm och go människa ❤
Du finns i mitt hjärta och jag älskar dig morfar ❤

Jaa, blev helt varm i kroppen nu då man tänker på honom…
Men vi fortsatte resan, och då vi var framme vid Närpes så stannade vi först vid blombutiken och handlade blommor till graven och hitta en billig och såå vacker hängblomma som jag ska ha på balkongen så jag bara måsta ha den, var så billig, tyckte dom var såååå dyra vid Plantagen och andra ställen och jag har letat och väntat såå länge på en häng blomma och är mer för blommor och växter nu, vet inte varför men det är säkert då man har en egen lägenhet och man får inreda och fixa själv 🙂
Och mamma köpte precis likadan blomma 😀

Sen for vi vidare till Närpes kyrkogård, vi tog med alla blommor  och sen for vi till Morfars gravsten, den såg inte så vidare ut så vi började plantera 😉

Morfars Gravstensbilder 🙂

13487674_1177180148991173_579383167_n
Före
(Fast vi hade börjat ta bort dom gamla ´blommorna redan)

Efter
(Det blev sååå vackert) ❤

Var meningen vi skulle fa och besöka en bekant efteråt men dom var sjuka så vi for till Teboil på kaffe då istället 😀
Vi hade det så mysigt ❤

Sen fortsatte vi hemåt 😉
Vi pratade och hade det såå roligt hela bilresan 😉
Hon förde hem mig först och vi pratade lite och sen sa vi Hejdåå 😉

När jag kom hem och öppnade dörren så stod min älskling och städade i köket och han hade bäddat sängen 😉 Gollot 🙂
Jag hängde upp min Vackra blomma i balkongen och tittade på den en stund för den var sååå fin 🙂

Sååå vacker ❤
Sen blev kvällen lugn, vi åt och tog det lugnt och kollade på Fotbollsmatch, SVERIGE och älskligen installera The Sims 3 åt mig på datorn, jag har nog The Sims 4an, men tycker 3an är roligare nu då det finns mera paket och saker, tillexempel djur, och att man får resa, det finns bilar och mycket mer… Men 4an har inte utveckla sig riktigt ännu så mycket, så därför spelar jag 3an nu just, om ni undrar 😉
Ni får gärna kommentera och berätta vad ni spelar och vad ni tycker om The Sims 🙂 Är väldigt intresserad 🙂
13480047_1177180248991163_487637356_n
Kvällen blev lugn, vi kollade några avsnitt på Det Okända och sen for vi och sova ❤

Lördag 🙂

Vi sov ganska länge, älsklingen började laga morgonmål och jag tog en dusch, sen åt vi i lugn och ro och jag vilade 😉
Idag hade han Rugby match men det regnade såå ville inte stå i regnet i flera timmar, tyckte det var så synd för ville såå jätte gärna vilja se då han spelade 😦
Men nästa gång, hade ju sån migrän idag också då det regnade och kände mig yr och min mamma skrev också att hon inte heller for och kollade på matchen så var hemma då, vilade en stund för hade faktiskt sån hård migrän och var trött…
Sen började jag städa marsvins buren för dom hade bajsat/kissat såå mycket 😀

Hihihi mina beibisar blev trötta efteråt, jag städat buren 😀 Såå gulligt 😉
Dom är bara för Underbara ❤
Efter det tog jag bara det lugnt, vattnade blommorna och vilade och sen kom älsklingen hem från matchen 😉
Tog det lugnt, for och handla lite, han började baka lite Gluten/Laktosfria bröd, vi är lite osäkta om vi far och säljer till torget imorgon om det regnar, men det verkar som att han håller på och bakar annat nu så, men vi bakar inte såå mycket denna gång 😉
Men ni är välkomna till Vasa Torg imorgon och köpa Gluten/Laktosfria Produkter 🙂

Sen började jag med maten för älsklingen blev sååå hungrig men det förstår man, efter en lång och hård match 🙂
Lagade Lasagnette och en god sallad 😉

Sen diskade jag och städade köket lite och sen åt vi och jag tog det lugnt för hade såå tungt huvud ännu och migrän, men han fortsatte och baka 😉
Nu har jag kollat ett avsnitt Det Okända, spelat Hay Day och nu skriver jag på fullt, märker hur aktiv jag är på skrivandet idag, men har jävligt ont i huvudet fast jag tagit 2 Panadol 😦 Usch Blää tycker inte alls om detta 😦
Är riktigt tung i huvudet och känner bara hur det sticker i huvudet :/
Nåjaa det går väll om tills imorgon 😉
Min älskling bakar ännu och jag ska väll vila mitt huvud och ta det lugnt ❤

Tog 2 Selfies nu som jag bjuder på 😉

Hoppas ni har det bra och att ni haft en skön helg 🙂
Vi tar Söndagen först och sen börjar vi en ny vecka med nya möjligheter 😉
Nu ska jag vila i sängen/soffan och önskar er en riktigt God Natt 😉
God natt
Puss & Kram ❤

13480025_1177180118991176_386407621_n.jpg

Ni är Guldvärda allihopa ❤
PUSS ❤

Kommentera

