FlyttningenđŸ đŸ‘«

flytten

Hejsan Hoppsan, var ett tag sedan men ni förstĂ„r sĂ€kert varför 😉
Jaa dÀr gick helgen, Vappen/Valborg och nu Àr det snart torsdag igen, dagarna bara gÄr..
Jaa, Vappen hĂ€r hos mig blev vĂ€ll inte likadan som hemma hos dig 😀
Lördagen den 30 April trÀffade vi hyresvÀrden och fick nyckeln till lÀgenheten och redan
pÄ lördag började vi packa resten, bÀra grejer till bilen och förde till lÀgenheten, och sen hÀmtade vi flera gÄnger mera grejer och sen lÄnade vi min styvpappas kÀrra och sen  tog vi alla möbler till lÀgenheten..
Var mycket bĂ€rande. lyftande  och svett som rann, men ÀndĂ„ fortsatte vi och bĂ€ra, bĂ€ra och bĂ€ra grejer till lĂ€genheten, och marsvinen tog vi till sist, och det började bli mörkt sĂ„ vi bestĂ€mde oss för att avsluta och ta natten…
For via butiken och köpte lite till morgonmÄlet
KvÀllen/Natten blev lugn, vi tog en skön och varm dusch och drack ett Champagne glas och sen
somnade vi i fĂ„r första lĂ€genhet tillsammans..đŸ˜»
Trötta och sjuka muskler hade vi efter allt bĂ€rande sĂ„ var sĂ„ skönt att fĂ„ sova 😉

Vi sovde lĂ€nge LÄNGE pÄ söndagsmorgonen, men vaknade flera gĂ„nger inatt 😀
Vi Ă„t morgonmĂ„let i lugn och ro 😉 Och sen började vi pĂ„ igen..
Vi började packa upp, och hÀmtade mera grejer och lördagen blev vÀll mest av att
packa upp i skÄp, lÄdor och hyllor och var och titta pÄ stan snabbt, köpte 5 remmar men sen for vi
hem tillbaka, för det var sÄÄ mycket folk..
SÄ hela lördagen packade vi upp och fixade och grejade.
Sen var vi och Àta till Rax för vi blev sÄ hungriga.
Sen for vi hem och fortsatte och sen tog vi ledigt resten av kvÀllen, och drack lite
Vin, Champagne, struvor, mjöd och myste i soffan 😉
Dit for helgen och mycket hade vi fÄtt gjort, men veckan började och hade
praktik pÄ mÄndag sÄ jobbade hÄrt och min Àlskling hade fixat det sÄ fint dÄ jag kom hem.

Och nu har vi fixat med posten sĂ„ att posten kommer till vĂ„r adress, fixade elen och lite annat 😉
PĂ„ Tisdag prick 09.30 kom elen, Christoffers sovd och jag öppnade dörren  och sa NU KOM ELEN, och han sĂ„g nyvaken ut 😀 Stackaren 😀

SĂ„ nu Ă€r allt nĂ€stan fixat och möblerna och grejerna pĂ„ plats, bara prydnadsgrejer kvar i flytt lĂ„dor men Nu vĂ€ntar man ju bara pĂ„ IKEA 😀
Ikea i sommar blir det och lĂ€ngtar redan dit 😀 

Nu har man stÀdat sitt rum hos morsan, och man börjar vÀll inse att man har flyttat och inte bor hemma mera..

🏠💏
Har lite svÄrt Ànnu vad som Àr hem och vad jag ska kalla morsans hem fÄr,
kallade ju Hem förr dÄ jag bodde hos mamma men nu fÄr jag ju
kalla BrĂ€ndö lĂ€genheten för Hem 😀
NĂ„ nog lĂ€r jag mig vĂ€ll det…
Borta bra men hemma bĂ€st ❀
Hem ljuva hem ❀


Kommentera

