Amy & Rose🐹

d2392e7196532d7eecaf60ae8817da99
Hej detta inlägg handlar bara om mina beibisar💞

              Marsvinen Amy & Rose 🐹

Amy är född 24 April
2015
Rose är född 10 December 2015

Kön: Hona
Ras: Lunkarya peruan
Päls färg: Vit & Gyllen brun
Ögonfärg: Mörkbrun
Bor: I Finland, Vasa

Uppfödare: Jaana Peltola från Jurva

Fritids intressen: Leka med mamma och pappa, äta, sova, springa runt i buren, prata,
hoppa och njuta av livet 😉
Favorit mat: Gurka, Morot, Salladsblad, Kål, Äppel, Tomat och Persilja och mycket mer.. 😛
Päron, ananas och banan är inte lika gott.
Dom gillar när man badar dem, borstar och kliar dem, då dom får springa fritt på golvet och då de får goda grönsaker.
Att klippa pälsen är okej, men sax ljudet är hemskt men man blir fin efteråt 😉
Men att klippa klorna är inte så roligt för dem..

Här är buren och huset de bor och sover i, som min pojkvän har byggt.
De vill ha eget privat rum, för de vill sova i skilda rum 😉 Sällan de är i samma rum 😀

Första bilderna på Rose & Amy.
Bild 1. Första bilden på Rose, påväg hem till Jakobstad.
Bild 2. Dom var rädda i flera veckor när dom kom till ett nytt hem, så de for på varann och var nära varann hela tiden.
Bild 3. Uppfödarensbild på Marsvinen

Bilder på Amy & Mig🐹


Bilder på Amy 🐹

Bilder på Amy & Rose🐹

Måndagsbilder på Rose & Mig
Lek stunder för lillen ska det ju också vara🐹

Obs: Kamerabild, inte så bra bild.
Bild från idag (21.4 2016)

WIN_20160421_23_25_03_Pro
Har mera bilder men dom finns på min pojkväns mobil, men det kommer ju flera inlägg på bloggen 😉  Hoppas ni gillade inlägget 😛

Måste gå en sväng till djurbutiken imorgon (22.4 2016) och köpa något eller en present
 till Amy. Hon fyller ju på söndag (24.4 2016)
1 År blir min Amy ❤

Mamma älskar er såå mycket, ni betyder allt för mig mina Prinsessor ❤
Puss & Kram alla läsare :*

Kommentera

