Dead like a Fish🐟

 Dagen blev inte som jag tänkt mig, måendet var inte på topp, vaknade samma tid som jag brukar då jag brukar fara till skolan, men kroppen sa bara NEJ, kände mig så svag, dålig och helt slut i kroppen, all energi va helt borta, trodde detta var slutet men ska inte överreagera😁 Rädslan, sorgen och stressen var inom mig och måendet var inte bra, så trött i hela kroppen! 😷 

Ja rubriken ”Dead like a fish” är lite som mitt mående idag🐟 Låter roligt och allvarligt men död är jag ju inte heller😂

Är nog förvånad hur mycket jag fått gå igenom, hat, skit, sorg, mobbning, stress och mycket annat, men tänk hur stor och stark jag blivit, mogen och hur mycket jag lärt mig, rätt och fel, bra och dåligt och jag har valt min egen väg och den vägen/stigen leder mig till det goda,  det finns såå mycket bra som hänt mig också, har familj/släkt/pojkvän, tak över huvudet, mat på bordet, kläder, får hjälp, fått gå i dagis, skola och snart tar jag examen, får jobb, lägenhet och ett underbart liv som jag tänker leva på mitt sätt och på det bästa sättet, som jag mår bra av. Klagar verkligen inte, det som har hänt och händer så det händer av en orsak!! Blivit sårad/mobbad, men det lär man sig av, man vet ju själv att de som mobbar någon annan så dom mår dåligt själv och dom har problem och dom vill bara se någon annan må dåligt, bruk säg att dom har den sjukdomen och tycker det är synd, men vi är alla lika värda och förtjänar det bästa😇 Många säger till mig att jag ska bara ge tillbaka till dom som sårar/mobbar mig, men då säger jag bara Nej, aldrig i livet! Då frågar jag dem Varför måste jag ge tillbaka? Brukar inte få nåt riktigt bra svar eller så förstår jag bara inte men du brukar jag säga, Jag vill inte ge tillbaka, jag kan och vill inte, så vad är felet? Och då får jag oftast svaret: För du har ett gott hjärta❤️ Exakt, jag bryr mig och accepterar alla för dom de är, och det blir ju bara värre om man ger tillbaka, jag mår inte bra av det heller, och de mår ju färdigt dåligt så varför ska man ge tillbaka.. Istället bryr man sig inte i, i vad de säger och man låter de vara ifred!! 

Jag är den jag är, jag ser ut såhär och jag har mina åsikter, och vi är alla olika och det ska vi acceptera, jag kan förändra mig men jag kommer alltid ha mitt samma gamla hjärta kvar, för den jag är ”This is me” man kan göra mycket med kroppen, utseendet och sin livs stil men man har alltid sitt gamla hjärta kvar och du ska vara dig själv, för den du vill vara, om inte andra accepterar dig för den du är så då är dom inte värd att vara din vän, du är så mycket bättre än du tror, vi är alla lika viktiga och vi är alla bra på något så hitta din styrka💪 
Nåjaa kanske jag igen kommer in i svåra funderingar och frågor som är svåra att svara på…💭 

Idag meddela jag läraren då att jag stannar hemma (lägenheten)  Sov faktiskt till kl 10-11, var helt slut och trött i kroppen, drack en shake och tog det lugnt😴 

Städade lägenheten lite, tvättade tvätt, klockan 15.00 for jag och personalen och handlade, sen tog jag det lugnt, talade med personalen lite, for till apoteket och sen kom älsklingen hem till mig och började laga maten😛 Blev lax med wokgrönsaker i ugn, (Dead like a fish)😂fullkorns ris och min goda/special sallad🍴😛 Sen tog jag en dusch, laga mig klar inför natte och sen såg jag på Prison Break, (Börjat kolla på det nu igen) Love it😝 Nu tar jag natten, skola imorgon🏫 Godnatt söta ni😴 Puss😘💋 

Glöm inte ”Att du är värdefull💖”

  
    
    
    
    
   

Kommentera

