Cafe Kotileipomo🎂

 Efter stan for jag och hjälpa mamma till Cafe kotileipomo, fich diska, plocka bort disk från borden, torka borden, dammsuga och tog in ute borden och stolarna😇 Drack en kopp kaffe☕️

Cykla till Mommo när jag var klar, usch hon var inte sig själv nåmera😞 Hon börjar få demens, hon har glömt jätte mycket, saker om mig och siffror och hon är verkligen inte sig själv😞 Hon fråga ca 3 gånger om jag vill ha kaffe, hon tog 2 kaffe koppar och sen fråga hon om jag vill ha vatten istället än kaffe så sa jag nä jag tar nog kaffe, så sa hon jaa jag trodde du inte ville ha kaffe och det fråga hon flera gånger om jag vill ha kaffe + så fråga hon 4 gånger om jag vill ha socker och om jag vill ha bulla fråga hon 7 gånger 😕 Sen fråga hon om jag varit hos henne förut och vilken skola jag gick i, fast hon förr visste allt detta, hon ha glömt att jag är blond, hon fråga samma saker flera gånger, om och om igen, fast jag sa svaret varje gång så glömde hon bort vad jag svarade och hon frågade igen😞 Hon for upp och ner hela tiden, man märkte på ögonen och henne att det stod inte riktigt rätt till, hon var/är inte sig själv nåmera, skaka nästan hela tiden då jag var där, blev lite ledsen med att detta hände såå snabbt/plötsligt, hon var så iskick senast jag träffa henne men nu är det inte som det brukar vara😕 

Det värsta var då hon skulle byta kanal på tvn, så tog hon mobilen istället för tv dosan och hon försökte byta kanal med mobilen, sa till henne att de tv dosan du ska använda till tvn, då blev jag rädd, detta börjar bli ganska allvarligt😞😁 Hon ha glömt var mamma jobbar, vet int om hon hade en dålig dag men det kändes inte som förr, det kändes så annorlunda och hon var inte sig själv😥 Fy va jag blev rädd, var där i några timmar för det var ett tag sedan man var där och ville vara hos henne fast det kändes jobbigt att se henne såhär😪 Hoppas bara hon får den hjälp och stöd hon behöver, jag och mamma fundera nog om vi sku ringa någon som kan komma och hjälpa henne med vardagliga saker te.x handla, laga mat, hjälpa henne lite, nog om detta börjar och blir värre😁 Hon kan ju hitta på vad som helst, tänker på henne nu och undrar vad hon gö😐💭 Nåja man måste ta en dag i taget och se vad som händer💖 Efter det cykla jag hem, talade med mama och tog det lugnt, chattade, spelade Hay Day, vila och åt en grillkorv på kvällen som min styvpappa grilla😛 Nu tar jag natten😴 Sååå trött😴💤 Godnatt vänner 🎀 Pusss😘💋  
    
    
    
 

Kommentera

