Mobbning💀

   
    
 Ni som blivit mobbade eller fått mycket skit i livet, ni kanske vet hur en människa känner sig av att få skit varje dag av omogna och barnsliga mäniskor/gäng som inte respekterar/accepterar en för den man är, dom är kanske svartsjuka på en, vill göra elakheter, de mår dåligt eller så är dom sjuka!! För varje människa är lika mycket värd, men det viktigaste är att du själv vet att det är inget FEL på dig ”Det är aldrig nåt fel på dig” utan det är nåt fel på dom som talar/gör en massa skit åt dig, det är dom som behöver hjälp och medicin.. Inte du🎀
Är så nöjd över den jag är idag, och glad över den jag har blivit, har blivit starkare, mognare och vuxit upp till en stor och stark kvinna under alla dessa år som jag har fått skit, men det viktigaste är att man lär sig av andras och sina egna misstag och vad som är rätt och fel, gott och ont, bra och dåligt och hur man vill leva sitt liv och vilken väg/stig man vi gå, i ljuset eller mörkret, goda eller det onda, den korta eller långa vägen. Desto längre man går i livet, desto mer lär man sig och vet vad som är rätt och fel och vad som är bra för en själv! Desto längre du går stigen desto mognare och starkare blir du! Jag är inte perfekt, det är ingen, vi är alla människor med samma värde, jag är den jag är, du är den du är, vi är alla lika bra och vi alla behöver varann😇 Jag är bra på en sak och du är bra på en annan sak, det är livet och bra är ju det. Tänk om vi alla skulle vara likadana, Usch såå tråkigt det skulle vara😂 Men att såra/mobba en annan människa är det värsta man kan göra. Du kan tänka dig så att ” Tänk om nån skulle mobba dig/er, hur skulle det kännas, hur skulle du känna dig då?” Det är bara så barnsligt, omoget och onödigt att såra/mobba/bråka och prata skit om en annan människa, vad vinner man på det egentligen, vad är meningen, mår du bra av det eller? Usch vad många frågor och funderingar, har bara aldrig förståt mig på detta ämnet, ”Varför vill man såra och mobba någon annan” varför kan man bara inte vara vänner, acceptera eller lämna den människan bara ifred.. och se sig själv i spegel och tänka efter lite… Förstås kan jag säga/göra mycket fel ibland, men jag säger förlåt och jag gör aldrig något sånt här elakt til någon annan, vi alla gör vi våra missstag, vi lär ju av våra misstag och det är ju bara att förlåta varann och glömma bort det hela! Så enkelt är det ju? eller, vad tycker ni?😳 Förstås man kan ju inte tycka om alla, men måste man hata och mobba någon för det? NEJ, det kan du glömma, de först omoget och barnsligt. Istället kan man låta den människan vara ifred och sköta sitt eget liv och fokucera på sig själv och respektera andra!! Punkt slut! 
Låter elakt och säga detta men man måste Växa Upp och bli mogen i 18 årsåldern eller tidigare till och med.. Man behöver ju inte säga allt man tycker och tänker, man måste ju tänka lite efter, vi är alla olika och det måste vi bara acceptera. Snart är man i arbetslivet och då kan man ju inte hålla på så här ”Mobba, tala skit bakom ryggen och såra någon 24/7 och göra/säga en massa skit åt någon” Då tycker jag man lika gärna kan stanna hemma och fundera på saken istället för att förstöra andras dag, arbete, liv, framtid och göra dom på dåligt humör😕 Tycker såå jag i alla fall, men kanske ni tycker annorlunda och det accepterar jag med! 
Jag vet inte, men jag är så snäll så jag kan inte mobba och göra någon illa, börjar själv må dåligt av det😞 Men misstag och fel gör vi alla men med flit, det är ju det värsta😞 Men goda människor finns ju, som tur😇🎀
Det var det ämnet nudå😂😇 Var kanske inte meningen att skriva om detta nu men bättre nu än aldrig😛 

Tack för att ni läste, hoppas ni tyckte om detta och håller med mig i alla fall 50%😇 Kommentera gärna💞 

Kommentera

