Days in hospital🏨

Har inte varit aktiv på bloggen på grund av att jag varit sjuk😷

Söndagsnatten var värst, klockan 03.00, vaknade mamma av att jag hostade och hade svårt och andas, då sa hon till mig: Nu för jag dig direkt till akuten. Tog en kö nummer och for in till luckan, mamma for hem och skötarna tog hand om mig. Fick syre, vätska, dom tog blodprover, tester, sen satte dom en kateter i mig. Fick vara först i en avdelning där var dom hade koll på mig 24/7, fick vätska och dom tog prover hela tiden, och dom var nära mig hela tiden, låg bara om dagarna, åt knappt, såg på tv, var trött, svag, yr och dålig, sen skärde dom upp mitt sår som jag hade, dom bedöva mig så jag somnade och dom skärde och tog hand om såret. Vaknade och allt var klart men var trött och yr. 

Blev flyttad till avdelningen E4, fick ett rum tillsammans med en äldra dam☺️

Första dagen tog jag det lugnt, vila och sov och åt lite kvällsmål. Har sett på tv, läst tidningar, sovit, varit trött, yr och hostat slemm hela tiden och diabetesen hoppar lite men får vård här och skötarna tar hand om såret men det tar så jävla ont för det är så stort och öppet så behöver värk medicin varje gång😞 Läkaren har varit här, diabetes skötaren och andra läkaren, så får nog vård här😷 Har tagit en promenad igår och idag, men har nog så svaga ben ännu men måst ju röra på mig lite😕 Har fått antibiotika, en massa värk mediciner, droppar, vätska och en hel massa😷

Nu just är jag trött, huvudvärk och hostar slemm och blir mat igen, ofta mat här😂 Men orkar ju hela dagen då, skötaren sa att jag kommer nog att vara här över helgen så jag nu blir 100% frisk, för mår inte alls bra ännu. svettas också hela tiden men ingen feber, trött, yr, svag i hela kroppen, diabetesen hoppar, hostar slemn fortfarande efter 2 veckor snart, svårt till andas ibland och dålig, och såret som ska tas hand om noggrant nu😷 Blir att vila och få mediciner nu i helgen så får hoppas allt blir bättre snart😷💖

                                     

Kommentera

