Skjutbanan🔫☺️

Så var man i skjutbanan, sköt en gång och he to no sjukt i axeln men ‘I did it’ He va nog en härlig känsla då man sköt, bredvid sin älskling till och med😂 He sa nog pang pang🔫 Men tror nog Sebastian var duktigare och bättre😂 Sen for vi till en skog där var han hade sin kamera upphängd i ett träd, då han tar foton på djur dygnet runt📷 Han fick nog bild på ett rådjur igår natt🐾 Nu är vi på väg till villan igen, blir snart nå grillmat😛                     

4 reaktioner till “Skjutbanan🔫☺️

  1. Åh, det är så kul att skjuta 🙂 Jag hängde med en tjej på jobbet ut och provade för nån månad sedan och det ger en liten kick liksom att hålla på med skjutvapen, fasten man ska ha stor respekt för det. Dessvärre hade hon glömt hörselskydden hemma så det smällde ganska mycket i öronen och jag fick typ tinnitus… Kändes precis som när man varit på rockkonsert, haha!
    Sen hittade hon några bättre begagnade öronproppar i bilen som jag fick, ganska äckligt men bättre än inget tänkte jag 😛
    Har du testat att skjuta eller stå bredvid när någon annan skjuter utan hörselskydd nångång? Jag tyckte det var lite konstigt för det smällde mer i öronen när man stod bakom henne än när jag själv höll i geväret och sköt…

    Liked by 1 person

    1. Jasåå☺️ Jaa det är roligt, nää har aldrig glömt hörselskydden! Min pojkvän är så noggran med att dom är alltid med oss när vi far! Sköt en gång och det tog så ont i axeln första gången men jag klarade mig och jag gjorde det👍😂 För första gången i mitt liv😇 I augusti ska han skjuta fåglarna så då följer jag med☺️
      Men de nog viktigt att skydda öronen och att veta vad man skjuter, så man inte skjuter fel😂🔫

      Gilla

  2. Jag kan nog inflika att hörselskydd bör användas vid skytte!
    När jag var i USA så blev jag och min kompis övertalade av nån gammal släkting hon känner att prova skjuta pistol, det lät trevligt så vi skulle ses vid en skog nästa dag.
    Min kompis sa att vi måste nog köpa öronproppar och ha med men jag tyckte: Äh, vi ska bara skjuta några skott för att prova… Nästa dag var det tid och gubben hade en riktig magnumrevolver med sig B-) Jag började att skjuta och kan bara säga: Fy tusan, vad det smällde! Jag blev nästan helt döv efter mina 5 skott jag sköt :-/ Min kompis sa först att hon inte ville skjuta eftersom vi inte hade öronproppar men som den kamrat man är så stod jag bakom henne och höll för hennes öron så hon också kunde prova på, haha! Hade jag kunnat föreställa mig att det smällde så mycket så hade jag hållt med henne om att skaffa öronproppar men jag fick mitt straff istället 😛
    Men jag var snäll och offrade mig för att skydda hennes öron så hela eftermiddagen så hörde jag knappt någonting och det tog säkert 2-3 dagar innan hörseln var normal igen…
    Så aldrig mer skytte utan hörselskydd!

    Gilla

    1. Jaa hörsel skydd är nog jätte viktigt. Vågar inte ens prova utan😁 För de nog så högt ljud, fast jag hade hörselskydd så hörde jag ändå lite av ljudet🔫 Så var nog aktsam, inte roligt att bli döv sen😳 Ha de bra😇

      Gilla

Kommentera

